Bananendieet

Door Internationaal Therapeut, 0 reacties, 2168x bekeken

BananendieetThe Morning Banana Diet

Het banaandieet is afkomstig uit Engeland en heet officieel The Morning Banana Diet. Dit dieet is net zoals andere fruitdiëten zoals bijvoorbeeld het ananasdieet en het appeldieet erg populair en effectief. Vooral in Aziatische landen zoals China en Japan wordt er veel gebruik gemaakt van het bananendieet. Er is ook een boek verschenen van het bnanendieet met de titel: ‘The morning banana diet’.

Richtlijnen voor het bananendieet:

– eet een ongekookte rauwe banaan als ontbijt;
– als je nog honger hebt neem dan wat havermout;
– lunch normaal maar bewust (niet te veel / te vet);
– diner normaal maar bewust (niet te veel / te vet);
– drink alleen water;
– ga vroeg naar bed.

Lunch & diner
Zoals je in de richtlijnen van het bananandieet kunt lezen mag je ‘normaal’ lunchen en dineren. Kies en eet wel bewust je voeding voor deze maaltijden. Desserts zijn helaas verboden (dus ook geen bananensplit) En stop met eten voor je verzadigd (vol) bent.

Let op: diner niet later dan acht uur ‘s avonds. Bij voorkeur zelfs om zes uur

Drinken
Drinken is belangrijk tijdens dit dieet, je mag echter alleen water drinken. Bij voorkeur mineraalwater op kamertemperatuur. Je mag ongelimiteerd water drinken maar let erop dat je het water in kleine slokken drinkt en gebruik geen water om eten mee door te spoelen.

Bij uitzondering is het toegestaan om een glas wijn of bier te drinken.

Snacks
Rond 3 uur is het toegestaan om een zoete snack te nemen zoals chocolade of een koekje.  Het is echter beter om niet toe te geven aan je behoefte voor snacks. IJs of chips zijn niet toegestaan, denk eens aan een stukje fruit zoals een appel of mandarijn. Als je na het diner trek hebt is het mogelijk om een tweede snack te nemen of vers fruit. Maak hier echter geen gewoonte van.

Bron: VetvrijMorning Banana Diet

Geef een reactie