Havermout ontbijt smoothie

Door Internationaal Therapeut, 0 reacties, 1689x bekeken

havermoutIk hoor regelmatig mensen zeggen: voor het maken van havermoutpap heb ik geen tijd ‘s ochtends! Of ik vind de structuur van havermout niet prettig. Uitspraken van mensen die wel graag dagelijks hun ochtend willen beginnen met havermout maar eigenlijk op zoek zijn naar een goed alternatief. Nou ik zou je zeggen, die is heel simpel.

Maak voortaan een havermout-ontbijt smoothie. In een paar minuten (lees: 1,5 minuut) is jouw havermout ontbijt klaar.
Drink hem direct op of neem hem mee in een beker en drink op terwijl je onderweg bent naar je werk/ school. Zo makkelijk kan het zijn. Geen excuses meer dat je ‘s ochtends geen tijd hebt of dat het niet lukt om op de vroege ochtend te ontbijten. Hier is je oplossing!

Deze ontbijt smoothie kun je maken met je eigen favoriete vruchten, zorg dat de basis altijd bestaat uit melk (of water) en havermout en vervolgens voeg je maar toe wat je lekker vindt 😉 In plaats van blauwe bessen is een sinaasappel bijvoorbeeld ook erg lekker.

Ingrediënten

  • 200 ml melk (amandelmelk, rijstmelk, sojamelk, gewone melk) Ik gebruikte ongezoete amandelmelk
  • 35 gram havermout
  • halve banaan
  • handje verse blauwe bessen, of fruit naar eigen keuze

Bereidingswijze
Doe alle bovenstaande ingrediënten in de blender en blenden maar! Easy as that!

Bron: Gezondheid & Co

Geef een reactie